Verschuivingen zullen optreden!
Heeft u zich ook wel eens afgevraagd waar het allemaal heen gaat? Begrijpt u nog waar uw kinderen het over hebben? En begrijpen uw kinderen u nog?
Ik ben net als U, een ouder, een burger, een leraar. Dit zijn de lenzen waarmee ik, leven, onderwijzen en leren, onderwijzers en studenten, de maatschappij en ons onderwijs bekijk. Dat maakt mij echter nog geen deskundige, en ik heb zeker niet alle antwoorden, maar ik denk wel dat ik een aantal goede vragen heb!
Dus laten we aan de slag met een van deze vragen: Dit is de vraag die opvoeders/ouders zich voortdurend afvragen.
Wat moeten studenten weten en kunnen doen?
Wat moeten studenten weten en kunnen doen?
Het komt neer op een oude argument in het onderwijs, het argument wat meer belangrijk is – inhoud of vaardigheden?
DID YOU KNOW? Wist u dat? oorspronkelijk begon als een PowerPoint-presentatie voor een faculteit bijeenkomst in augustus 2006 bij Arapahoe High School in Centennial, Colorado, Verenigde Staten. De presentatie ging “viraal” op het web in februari 2007 en juni 2007, en werd bekeken door ten minste 5 miljoen online kijkers.
Vandaag worden de oude en de nieuwe versies van de online presentatie bekeken door ten minste 20 miljoen mensen, niet met inbegrip van de talloze anderen die hebben gezien op conferenties, workshops, opleidings instituten en andere locaties.
Vandaag worden de oude en de nieuwe versies van de online presentatie bekeken door ten minste 20 miljoen mensen, niet met inbegrip van de talloze anderen die hebben gezien op conferenties, workshops, opleidings instituten en andere locaties.
- blog post (The Fischbowl) (August 2006)
- Is this Staff Development (2¢ Worth) (August 2006)
- Scott McLeod’s remix (Dangerously Irrelevant) (January 2007)
- Has it gone viral? (The Fischbowl) (February 2007)
- Over 2 million served (The Fischbowl) (March 2007)
- Did you know – The sequel? (The Fischbowl) (March 2007)
- Did you know – We need your help (Dangerously Irrelevant) (March 2007)
- Did You Know? 2.0 (The Fischbowl) (June 2007)
- Did You Know? 2.0 (Dangerously Irrelevant) (June 2007)
- Did You Know? 2.0 – Additional Quotes and Questions (The Fischbowl) (September 2007)
- The one folks are calling //Did You Know? 3.0// (August 2008)
- Did You Know? 4.0 (The Fischbowl) (September 2009)
- Did You Know? 4.0 (Dangerously Irrelevant) (September 2009)
Er is in dit onderzoek gesproken met leer krachten merkt men op dat dit een valse tweedeling betreft. Wat nu als je beide wenst?
Kunnen studenten het alleen af met inhoud en vaardigheden om hun kennis te gebruiken. Is het geen verkeerde aanname dat enkel de “dekking” van het materiaal, afdoende is?
Kunnen studenten het alleen af met inhoud en vaardigheden om hun kennis te gebruiken. Is het geen verkeerde aanname dat enkel de “dekking” van het materiaal, afdoende is?
Is het niet beter dat leerlingen hun eigen begrip ontdekken, en hiermee leren kritisch na te denken over de inhoud. Dat geldt nog meer vandaag, wanneer we leven in een snel veranderende, overvloedige wereld van de informatie. We leven in exponentiële tijden. Er is gewoon te veel inhoud . Zoals Eric Hoffer al zei.
Zelf heb ik dit thema al heel lang in mijn interesseportfolio. en voor de geïnteresseerden hieronder een video van Danny Burlage waarin nogmaals een duidelijk beeld gegeven wordt welke problematiek er schuilt in de toekomst van onze kinderen….
Shift happens NL van Danny
Categorieën:business, Economie, educatie, Wetenschap & Technologie
shift happens 2.0, shift happens 3.0, the fishbowl, wortell, X-plane
Reacties (0)
Trackbacks (0)
Plaats een reactie
Trackback