Home > business, Economie, educatie, Wetenschap & Technologie > Verschuivingen zullen optreden!

Verschuivingen zullen optreden!

Heeft u zich ook wel eens afgevraagd waar het allemaal heen gaat? Begrijpt u nog waar uw kinderen het over hebben? En begrijpen uw kinderen u nog?
Ik ben net als U, een ouder, een burger, een leraar. Dit zijn de lenzen waarmee ik, leven, onderwijzen en leren, onderwijzers en studenten, de maatschappij en ons onderwijs bekijk. Dat maakt mij echter nog geen deskundige, en ik heb zeker niet alle antwoorden, maar ik denk wel dat ik een aantal goede vragen heb!
Dus laten we aan de slag met een van deze vragen: Dit is de vraag die opvoeders/ouders zich voortdurend afvragen.
Wat moeten studenten weten en kunnen doen?
Het komt neer op een oude argument in het onderwijs, het argument wat meer belangrijk is – inhoud of vaardigheden?
Er is in dit onderzoek gesproken met leer krachten merkt men op dat dit een valse tweedeling betreft. Wat nu als je beide wenst?
Kunnen studenten het alleen af met inhoud en vaardigheden om hun kennis te gebruiken. Is het geen verkeerde aanname dat enkel de “dekking” van het materiaal, afdoende is?
Is het niet beter dat leerlingen hun eigen begrip ontdekken, en hiermee leren kritisch na te denken over de inhoud. Dat geldt nog meer vandaag, wanneer we leven in een snel veranderende, overvloedige wereld van de informatie. We leven in exponentiële tijden. Er is gewoon te veel inhoud . Zoals Eric Hoffer al zei.
Zelf heb ik dit thema al heel lang in mijn interesseportfolio. en voor de geïnteresseerden hieronder een video van Danny Burlage waarin nogmaals een duidelijk beeld gegeven wordt welke problematiek er schuilt in de toekomst van onze kinderen….
Shift happens NL van Danny
  1. Nog geen reacties.
  1. No trackbacks yet.

Plaats een reactie